JACHTY ALUMINIOWE I STALOWE

JACHTY DREWNIANE

CZĘŚĆ PODWODNA - PRZYGOTOWANIE

  1. Powierzchnię umyć i oczyścić ze szlamu, porostów i zatłuszczeń wodą z dodatkiem OLlVA CLEANER. Opłukać i wysuszyć.
  2. Kadłub stalowy oczyścić strumieniowo-ściernie do stopnia czystości co najmniej Sa 2 (część zanurzona); dopuszcza się czyszczenie ręczne do St 3 części nadwodnej wg PN-ISO 8501-1.
  3. Podłoże przed malowaniem dokładnie odpylić.

CZĘŚĆ NADWODNA - PRZYGOTOWANIE

  1. Całą powierzchnię umyć ciepłą wodą z detergentem i dokładnie spłukać dużą ilością czystej, słodkiej wody.
  2. Kadłub oczyścić metodami strumieniowo – ściernymi do klasy czystości co najmniej Sa2. Dopuszcza się także czyszczenie mechaniczne z użyciem szczotek i papieru ściernego.
  3. Podłoże przed malowaniem dokładnie odpylić.

Więcej szczegółów

Nowość
 
Opis produktu

CZĘŚĆ PODWODNA - MALOWANIE

Powierzchnię kadłuba należy zabezpieczyć antykorozyjnie farbą Epinox BOSMAN 77 na grubość min. 20 µm na sucho. W celu uzyskania optymalnej przyczepności farby antyporostowej należy wykonać wcześniej warstwę z farby Uniwin OPTIMAL. Na tak przygotowaną część podwodną należy nanieść 2 warstwy farby ANTIFOULING VSE.

NAZWA HANDLOWAILOŚĆ WARSTWCZAS SCHNIĘCIAZUŻYCIE TEORETYCZNE [l/m²]
EPINOX BOSMAN 77 3-4 Pyłosuchość 2 h Na dotyk 6 h 0,16-0,32
UNIWIN OPTIMAL * 1 Pyłosuchość 1 h Na dotyk 2 h 0,10
ANTIFOULING VSE 2 Pyłosuchość 1 h Na dotyk 4 h 0,12-0,24

*zalecane w celu zwiększenia przyczepności powłok


CZĘŚĆ NADWODNA - MALOWANIE

Przygotowane powierzchnie zabezpieczyć antykorozyjnie farbą ALU-STEEL PRIMER 2002 i farbą BOSMAN 77 na grubość min. 150 μm na sucho (kadlub stalowy można zabezpieczyć tylko farbą BOSMAN 77). Na zabezpieczoną antykorozyjnie powierzchnię nałożyć emalię poliuretanową EMAPUR MARINA w wybranym kolorze.
W celu nadania powłoce dodatkowej ochrony, zwiększenia połysku i podniesienia walorów dekoracyjnych zalecamy zastosowanie lakieru Teknodur 0290 jako ostatecznej warstwy wykończeniowej.

NAZWA HANDLOWAILOŚĆ WARSTWCZAS SCHNIĘCIAZUŻYCIE TEORETYCZNE [l/m²]
ALU-STEEL PRIMER 2002* 1 Pyłosuchość 25 min Na dotyk 50 min 0,10
EPINOX BOSMAN 77 3-4 Pyłosuchość 2 h Na dotyk 6 h 0,12-0,24
EMAPUR MARINA 1-2 Pyłosuchość 3 h Na dotyk 8 h 0,09-0,18

* wskazane w przypadku jachtów z aluminium.

UWAGA:

  1. W tabelach podane są ilości warstw dla natrysku bezpowietrznego. W przypadku malowania pędzlem, wałkiem lub natryskiem powietrznym, należy zwiększyć ilość warstw.
  2. Nałożenie powłok w grubościach zalecanych wg powyższych technologii zapewnia osiągnięcie efektu wieloletniej ochrony kadłuba.
  3. Farba ANTIFOULING VSE w grubości 60 μm na SUCHO zabezpiecza kadłub przed porastaniem na okres jednego sezonu żeglarskiego na wodach słodkich.
  4. Odstępy pomiędzy nakładaniem kolejnych warstw nie powinny przekraczać okresu 7 dni

21 innych produktów w tej samej kategorii:

Menu

Szukaj